Maka berlumba-lumbalah kamu dalam membuat kebaikan(Al-Baqarah:148)

Amiru Ca'aziq

Sambutan Maulidur Rasul di Masjid Al-Azim (Part 1)





Seperti yang dijanjikan oleh saya.....saya akan bercerita sikit jew, sebab saya janji
letak gambar jew....kalau saya cerita pun sape nak baca.
Saya mintak maaf sebab gambar yang saya ambil ini tidak berapa jelas, kerana saya terlupa nak
bawak kamera, bila takde mestilah saya pakai tepon....



                                       
Ini suasana tempat beli barang/makanan...
maaf gambar terlalu buruk....
                                                                                





Gambar yang ini adalah peserta lagu-lagu dakwah.
Mereka dari Alor Gajah kalau tak silap sayalah.... lagunya
direka sendiri tapi sayang tak sempat nak merakamkannya.




Dia ni pulak hanya selawat jew, orang semua buat lagu-lagu dakwah berserta
zikir tapi dia hanya buat zikir jew, so dia tak menang pun.
Beliau dari Kuala Lumpur, tapi bila dia selawat...Subhanallah.
Memang sedap betul ah suara dia.


Harap maklum, ini bukan peserta tapi dia pengecara majlis.
Maksudnya tukang bebel la apalagi.
Dia buat lawak takde orang gelak, tapi dia ada kata bajunya
di buat khas untuk mereka ianya dibuat oleh............ .(maksud titik panjang tu ialah tak ingat)



Ini adalah perserta dari Sekolah Menengah Mushi Abdullah(SMKMA)
Boleh tahan jugaklah suara dia, tapi lagu dakwah bukan di reka sendiri.
Lagu dakwah yang di nyanyikan adalah Kekasihku Abadi.


Yang ini bukan peserta jugak dia adalah artis Akedemik Fantasia 9.
Sepatutnya dia datang bersama kumpulan Nasyidnya, di sebabkan rakan
kumpalannya ada problem. So, dia hadir bersama adiknya sahaja..
Lagu/Nasyid yang dinyanyikan ialah
Lawkana Bainana




 Ini pulak Kumpulan Cinta Masjid..... Perhatian yang ini jugak bukan perserta tapi
dia adalah kumpulan yang mengalunkan Qasidah.
Qasidahnya seperti berikut:-

1)Solatun Bilsabilmubin
2)Yahanana(kalau nak tengok Qasidah Yahanana sila klik di sini)

Akhir sekali:-
1)Beramai-ramai Selawat ke atas Nabi Muhammad s.a.w

Jangan ingat dah habis ye, masih ada 2 hari lagi Sambutan Maulidur Rasul di Masjid Al-Azzim... Insyaallah nanti
saya masukkan gambar/video dalam ni. Harap-harap gambar kali ini menarik le kan.
Post a Comment
 
full design : jiakreatifelt