Maka berlumba-lumbalah kamu dalam membuat kebaikan(Al-Baqarah:148)

Amiru Ca'aziq

Kenangan yang takkan aku lupakan Part 1





Saya dari sekolah Maahad Ar-Rahmah, atau dikenali sebagai SMU (A) Ar-Rahmah.
Pada 16 Mac 2013 jatuh pada hari Sabtu..... Saya dan kawan-kawan sekolah
pergi buat kerja khusus di Bandar Hilir, eah lupa pulak nak bagi tahu kerja khusus apa?
Sebenarnya kita orang buat kerja khusus geografi, masa tu memang susah gila ah nak temu bual dengan pakcik-pakcik yang berhati mulia ni, boleh dikatakan kita orang buat kerja ni untuk mendapat pengalaman yang tak pernah kami rasa.
Saya sendiri pun tak penah rasa sepenat, semalu, segembira, sebangga macam ni.....
Hati saya makin lama, makin tenang dibuatnya..... Hari ni saya nak tunjukkan gambar-gambar kawan-kawan saya yang berkerjasa buat kerja khusus...



Gambar ni waktu kami kat Bandar Hilir, waktu ni kena temu bual dengan pembawa beca.


Ini gambar saya dengan pembawa beca, sepatutnya ada gambar kawan saya
kat situ, sape entah yang tangkap gambar ni.


Ni kertas kerja khusus geografi kita orang.....

Yang ni pulak dekat perigi permintaan..... itu bagi orang kafirlah.
Sekarang ni saya kena buat temu bual dengan pakcik teksi.
Kata-kata terakhir dia buat saya jadi marah pulak.....
Bila waktu geografi saya adalah pembantu ketua.
Nak tahu ke ketua saya sape??

Hah, yang pakai baju save palestin tula ketua saya...
Dia adalah seorang yang kaya sama macam saya, tapi tidak bersikap sombong
dan tamak, walaupun kadang-kadang perangai die teramat-amat sebijik dengan 

perangai abang saya.


Gambar yang belakang tu, saya edit....
hebat ak???
(aceh, puji diri sendiri)


Semua sebok dengan PSP dak Halim, macam tak pernah main pulak,
pelik-pelik.



Waktu makan, kat sini bukannya MC ye, saya ni boikot MC....
semua berehat mati-matian sebab terlalu penat.... duduk dekat KFC ni main lama lagi.

sebenarnya ada lagi sorang kawan saya yang tak ada kat sini.. sebab dia telah ditinggalkan
oleh Hazman....sebab dia lambat sangat sampai bapak Hazman terus jalan tinggalkan dia.
















waktu ni nak balik kat rumah masing-masing, sambil-sambil nak balik tu boleh sempat
kami tangkap gambar.... hehehehe macam orang gila semua sekali tangkap gambar.

Harap-harap jadilah kenangan ini, kenangan dunia akhirat....
Ya, Allah aku bermohon padamu agar persahabatan kami kekal dunia wal akhirat.
Janganlah buatkan hubungan siratul rahim kami terputus di sebabkan perkara kecil dan juga
perkara besar, semoga gambar yang saya reka dibawah boleh menjadi kenangan dunia akhirat.
Aamiin yarobbal alamin.


Semoga kenangan ini menjadi kenangan dunia wal akhirat..
Aamiin yarobbal alamin.

Takbir!!!!!!?
Allahu Akhbar!!!!
Post a Comment
 
full design : jiakreatifelt