Maka berlumba-lumbalah kamu dalam membuat kebaikan(Al-Baqarah:148)

Amiru Ca'aziq

Mai sini saya nak tunjukkan facebook saya......

Assalamualaikum......
saya bukan ape saje-saje jew nk nak cite pasal mcm mana saya jumpa facebook...... erm, masa tu saya jumpa facebook masa darjah lima tahun 2009......
tahun tu bukan tahun kegemilangan facebook....jadi saya try2 la buat facebook dah lama2 tu saya pun dapat sempurnakan facebook pertama saya......
tapi bila saya menggunakan facebook saya kejap-kejap tukar nama facebook saya....... dah tiba nama hamba allah ahmad haziq terus dah tak leh tukar nama......sengalkan saya ni.......tapi tu dulu, sekarang saya dah semakin bijak menggunakan facebook......
yang gambar kat bawah ni facebook pertama saya..... :-)

                                                  (gambar facebook pertama saya)

facebook ni takde la best sangat, tapi bila saya dah buat akaun facebook yang baru segala nya berubah.......
saya makin mendapat banyak kawan malah saya tak pernah bosan bila bukak facebook kedua saya.......
saya cadang nak buat facebook kedua tu sebagai penapis kawan yang tak dikenali, tapi saya ada dengar ceramah dari ustaz mana entah, dia kata walau tidak mengenali seorang hamba Allah.... sesungguhnya kita wajib mengeratkan siratul rahim sesama islam, tak kira islam atau pun tidak islam, dia tetap permulaannya dari Adam dan Hawa iaitu nenek moyang kita.....kita tak rasa bangga ke seluruh manusia yang berada di bumi ini semua nya dari keturunan Nabi Adam a.s.......
eah, saya dah terkeluar dari tajuk lak, hehehehe....maaf :-)
ok, kita sambung tentang facebook kedua saya lak..... saya buat facebook kedua saya pada tahun yang sama dan pada hari yang berbeza iaitu 25/12/2009....... tarikh ni adalah tarikh kegemilangan facebook sebab ramai pelajar tahun lima banyak yang dah tahu macam mana nak buat facebook dan sebab cara buatnya adalah simple, kemungkinan juga... budak-budak tahun lima ke bawah atau tahun lima keatas mesti sudah tahu tentang facebook...
ok sekarang saya tunjukkan facebook kedua saya.....
(gambar facebook kedua saya)
korang tengok baik-baik bila saya buat akaun baru inilah yang saya dapat........
kawan-kawan saya dah ada 2,409
manakala subscribers saya ada 3,975
cuba korang campurkan jadi berapa semuanya???
korang kira la sendiri, saya malas nak kira.......hehehehehe
sape-sape facebook dia yang takde butang subscribers hidupkan la ye.... kalau tak tahu macam mana nak buat nanti hubungi saya di facebook klik link ni jumpa la facebook saya...https://www.facebook.com/muhd.syahaziq?ref=tn_tnmn

aish!!!, cerita belum habis lagi korang ingat aku ada berapa facebook 2 je ke yang korang ingat??
facebook aku ada 4 tapi facebook ketiga aku........aku sudah berikan facebook itu pada seorang hamba Allah.... tengok gambar kat bawah ni.
(inilah facebook ketiga aku tapi sekarang tuan facebook ni adalah si berjihad fisabillilah)

inilah facebook ketiga aku, nampakkan tuan facebook ni jaga facebook aku dengan baik malah dengan bertangungjawab....... korang tengok kawan dia ada berapa banyak......mungkin tak sehebat hamba Allah yang lain yang mempunyai kawan sebanyak 5000...... itu la bekas awek dak syabil, kita takyah amik tahu sape syabil, facebook ngan tweet je....kalau nak tahu sape berjihad fisabillilah korang ad la die ye :-) klik link ni https://www.facebook.com/empatkembar.bersatu

ok, ah ni last aku nak tunjukan facebook terakhir aku....
tengok gambar kat bawah tu......





























ni la facebook terakhir aku....... cantik tak gambar tu.
facebook ni aku tak selalu bukak..... kalau korang nak ad klik je la link ni ye :-).....
https://www.facebook.com/mohd.syahaziq.5?ref=tn_tnmn

ok itu jelah yang aku boleh cite dah takde bende lagi yang aku boleh cite ok selamat malam or selamat pagi semua :-)

Assalamualaikum???

No comments :

 
full design : jiakreatifelt