Maka berlumba-lumbalah kamu dalam membuat kebaikan(Al-Baqarah:148)

Amiru Ca'aziq

Tutorial: Macam mana nak buat Button follow di Facebook.


Hari ni saya akan buat tutorial macam nak buat subscribe di facebook.

sebenarnya saya malas nak buat benda ni, saya datang jew sekolah pada hari rabu hari tu ramai jugak lah tanya macam mana nak buat subscribe di facebook, mula macam ni:-
1)click button anak panah kebawah pada sebelah Home.
2)click button Account setting.


Korang dah click kan account setting, hah...sekarang korang tengok picture kat bawah.


3)Click button subscriber pada sebelah kiri facebook.





Korang kena ambil perhatian, nak buat subscriber... tarikh lahir mesti lapan belas tahun ke atas, kalau tidak nanti button subscriber takkan muncul.... Korang mesti ubah tarikh lahir korang untuk buat subscriber.


 4) Korang click kotak tu pada bahagian allow subscribers, kalau tak faham jugak tengok gambar
di bawah.


5) Korang dah click kan button allow subscriber tu sekarang tengok gambar di bawah tu...korang tekan Button edit yang di tunjukkan dalam gambar di bawah, korang harus ubah friend to friends pada Public(Awam), kalau tidak orang takkan berminat untuk subscriber kamu





ok, semua dah fahamkan.... jangan nak njoy dulu ye, ada benda yang korang

belum lakukan. Tengok gambar di atas korang ada nampak tak twitter,

click button edit tengok seterusnya.



Ok, korang mesti masukkan account twitter korang, kalau masih belum ada twitter

lebih baik korang buat, click di sini.

kalau korang dah daftar account twitter, tandakan right pada setiap

kotak, kalau korang tak faham jugak tengok gambar di atas.

dah sudahkan ok, lepas tu 
save changes and terus click button Home
ok, itu jew kalau tak jadi bagi tahu admin.
bagitahu admin di sini atau di sini.


3 comments :

Unknown said...

Assalam Amirul
Saya Zack. Saya dah ikut semua arahan..tapi butang follow masih lagi tak keluar bila saya share/post update status saya ke group lain..kenapa ya

Unknown said...

Klau dh ada butang follow..friends akn tgk smua post jita kan..yg sblm ni private pn friends blh tgk jugak ke..tau posting awam shj.tq

Unknown said...

nak buang follow balik pliss , tak nak la button follow takda kawan

 
full design : jiakreatifelt