Maka berlumba-lumbalah kamu dalam membuat kebaikan(Al-Baqarah:148)

Amiru Ca'aziq

Selamat Menyambut Maulidur Rasul






Hari ini 24/1/2013 masihi, kita menyambut hari maulidur rasul.... marilah kita berselawat ke
atas Nabi Muhammad s.a.w.
Banyak program-program yang akan berlangsung pada setiap negeri, kita beruntung kerana
kita menjadi umat akhir zaman. Walaupun boleh dikata umat akhir zaman adalah umat yang teruk
tetapi ramai Nabi sebelum nabi Muhammad nak menjadi umat akhir zaman, kerana ada
keistimewaan di sebalik menjadi umat akhir zaman....
Tak silap saya la kan nabi pernah berkata:-

Umat akhir zaman adalah umat yang paling mudah masuk syurga kerana
umat akhir zaman adalah umat sangat lemah

Nabi musa sendiri pun berkata dengan Nabi Muhammad, wahai Nabi Akhir Zaman
pergilah kamu memohon kepada Allah supaya dikurangkan solat, kerana umat
mu adalah umat yang lemah.(lebih kurang macam ni lah yang dikatakan oleh nabi musa)
hanya Allah sahaja yang tahu apa yang di bicarakan oleh nabi Muhammad bersama Nabi
Musa. Buat sementara ni takde benda nak tunjuk sebab sekolah dan masjid belum buat
apa program lagi. Insyaallah nanti saya akan update kan kalau program tu sudah berlangsung.
saya akhir kata-kata saya dengan Qasidah Yahanana...
marilah ringankan mulut untuk membaca qasidah ni ye...


Sedapkan dengar Qasidah Yahanana ni......
harap semua berasa puas hati.


Post a Comment
 
full design : jiakreatifelt